VONK Onderwijsinnovatie

GETcast: Podcast tegen eenzaamheid

4 mei 2021 door Avans Ondernemerscentrum

“Niet bang om eigen ervaringen te delen”

In de strijd tegen eenzaamheid bedachten 6 studenten Social Work de podcast GETcast. Hierin vertellen ze wat ze meemaken en wat hen bezighoudt. Alsof je met je vrienden aan de borrel zit. VONK Onderwijsinnovatie ondersteunt GETcast.

Doe een scheutje informatie bij een dotje ervaringen en een schepje nieuwsfeiten. Sprenkel daar een onmogelijk dilemma overheen en je hebt GETcast. GETcast is een tweewekelijkse podcast voor én door studenten. Het doel: studenten verbinden en de eenzaamheid doorbreken. Het plan hiervoor ontstond in de leergemeenschap van eerstejaarsstudenten aan de opleiding Social Work in Den Bosch. Inmiddels wordt bekeken of de podcast Avansbreed kan worden ingezet. Roos Bijkerk en Selie Wigger zijn 2 van de 6 makers.

> Lees meer over de ervaringen van Roos en Selie en de begeleiding door VONK in dit innovatieverhaal

Laatst bijgewerkt op 25 mei 2021.