VONK Onderwijsinnovatie

Terugblik VONK Onderwijsinnovatie Inspiratie Talk: Escape room voor toekomstige juristen

14 april 2021 door Avans Ondernemerscentrum

Op maandag 12 april organiseerde VONK Onderwijsinnovatie de Inspiratie Talk 'Escape room voor toekomstige juristen’.

In dit webinar gingen we dieper in op het interactief lesgeven waarbij studenten het proces van faillissementen van begin tot eind zelf doorliepen.

Hoe werkt het faillissement?
Studenten van de Juridische Hogeschool Avans-Fontys (JHS) leren sinds kort over het faillissement op een innovatieve manier. Docent Recht Frank van der Kruis bouwde een online kantoor met interactieve opdrachten waarin studenten een faillissement behandelen. Eigenlijk zoals in een escape room.

Kijk de Inspiratie Talk terug
Frank en zijn collega docent Maud Aerts, deelden hun innovatie en de ervaringen van de studenten. Wij kijken terug op een zeer geslaagde inspiratiesessie, bekijk hier de meeting terug . Scroll naar beneden en je vindt de stream gallerij van Meet-Ups en Inspratie Talks. Het kan zijn dat je je even moet abonneren op het kanaal om de streams te kunnen bekijken.

Zelf de slag?
Zelf ook aan de slag met onderwijsinnovatie of nieuwsgierig naar de volgende Inspiratie Talk? Neem een kijkje in de VONK Onderwijsinnovatie Community.

Laatst bijgewerkt op 6 oktober 2021.