VONK Onderwijsinnovatie

Terugblik VONK Onderwijsinnovatie Meet-Up: 'Samen nieuwe onderzoeksmethoden leren'

17 februari 2021 door Avans Ondernemerscentrum

Op dinsdag 9 februari organiseerde VONK Onderwijsinnovatie de Meet-Up: 'Samen nieuwe onderzoeksmethoden leren'.

Haal je uit gezamenlijk onderzoek doen met docenten en studenten meer dan bij conventioneel onderzoeksonderwijs? Ilse Rovers en Lidwien Jacobs probeerden het deze winter uit met een leergang over de methode Biomimicry. Een manier om onderzoek te doen naar oplossingen voor de complexe problemen van de toekomst, met de natuur als leermeester. Ilse Rovers, docent bij ATGM, is expert op dit vlak.
De deelnemersgroep bestond uit een mix van studenten én docenten, met verschillende disciplines. Een echte 'mixed learning community'. Met logboeken van deelnemers, observatie en interviews volgden Lidwien en Ilse de ervaringen van de 11 deelnemers.

Kijk de Meet-Up terug
Tijdens de VONK onderwijsinnovatie Meet-Up deelden Lidwien en Ilse hun bevindingen en lichten ze deze toe aan de hand van voorbeelden.

Wij kijken terug op een zeer geslaagde inspiratiesessie, bekijk hier de meeting terug.

Zelf de slag?
Zelf ook aan de slag met onderwijsinnovatie of nieuwsgierig naar de volgende Meet-Up? Neem een kijkje in de VONK Onderwijsinnovatie Community.

Laatst bijgewerkt op 6 oktober 2021.