VONK Onderwijsinnovatie

Do's & dont's interdisciplinair onderwijs

28 april 2021 door Avans Ondernemerscentrum

Verandert de rol van de docent in interdisciplinair onderwijs? Moeten de ondersteunende systemen van Avans anders worden ingericht om dit succesvol voor elkaar te krijgen? En hoe betrekken we het werkveld bij het ontwerp van interdisciplinair onderwijs?

Of het nu ging om veel of weinig studenten, in één week of een heel blok, ieder interdisciplinair initiatief liep tegen vergelijkbare uitdagingen en vraagstukken aan. Tegelijkertijd vraagt Ambitie 2025 (opnieuw) expliciet aandacht voor interdisciplinaire leerervaringen voor iedere student. De afgelopen maanden heeft de werkgroep Interdisciplinair Onderwijs daarom samen met experts een uitgebreide analyse gemaakt van opgedane kennis, ervaringen en leeropbrengsten van interdisciplinair onderwijs. Op basis hiervan zijn aanbevelingen geformuleerd voor het ontwerpen en organiseren van interdisciplinair onderwijs bij Avans.

Analyse en aanbevelingen
Het volledige rapport lees je hier. Op maandag 25 april is een toelichting op het rapport gegeven in de online ‘Meet-up Interdisciplinair Onderwijs’. Je kunt hier de meet-up terugkijken. Komend periode kijken we naar de verdere invulling van de aanbevelingen en de vervolgstappen die hiervoor nodig zijn. Hiervoor is denkkracht van de onderwijsmakers met de voeten in de interdisciplinair klei hard nodig! Meedenkers en -doeners zijn welkom om zich te melden op  de Teams Omgeving Interdisciplinair Onderwijs (code: titi5u5). Heb je over het rapport of over de ontwikkelingen rond interdisciplinair vragen? Dan neem dan gerust contact op met Imke van Gaal of Wenke Vogelaar.

Laatst bijgewerkt op 28 mei 2021.